Struligt med slagen dag två, skönt med bättre slag idag

28.05.2016 17:21

Efter den fantastiska öppningsrundan i torsdags tappade jag ganska rejält dag två. Jag hade lite svårare att acceptera mina missar då jag så gärna ville vara med och slåss uppe i toppen. Jag slog bollen väldigt dåligt och puttarna som rullade i första dagen slank nu förbi på hålkanterna trots att jag slog dem minst lika bra. Jag var väldigt frustrerad över hur jag slog bollen och besviken att jag inte kunde hitta ett sätt att få bollen att gå rakt. Jag kom in på +4 och klarade cutten med ett slag på -1 totalt.

Sista dagen var en helt annan historia! Jag hittade något på rangen och känslan jag letat efter i svingen infann sig plötsligt. Jag fick med mig slagen ut på banan och det var riktigt roligt att få till slagen efter en längre frånvaro av dem. Sista dagen fick vi en rejäl dusch under mitten av rundan och det blåste på rejält hela dagen vilket gjorde det lite mer svårspelat. Tyvärr hade jag inte närspelet på min sida dag tre heller så scoren blev inte så låg som den hade kunnat med lite vassare närspel. Dagen slutade på +1 och jag klättrade ett fåtal placeringar på det. Trots att jag inte fick till den superscore jag eftersökte är jag nöjd med tävlingen i sin helhet. Härnäst blir det Nordea Tour Future Series på Torshälla 4-5 juni. Dessförinnan ska jag dock träffa min nyligen från college hemkomna flickvän samt spela måndags Pro-Am på Bro Hof om ett par dagar. 
Jag måste även tacka Markus Säyrä och hans pappa Matti som lät mig och tre killar till åka med ner i minibuss och fixade fina stugor att bo i. Sen har även Matti lagat kanonkäk varje dag! Mycket mer hemma kan man inte bli på en tävling sex timmar hemifrån!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode