Stabilt spel och med i toppen igen!

13.09.2015 22:36

Det var en sen start idag, inte förrän 13.40 slog jag ut på första tee. Kompisen Lucas Åman kom från Sundsvall och la beslag på bagen under dagen. Vi hade riktigt kul redan innan jag slog ut, och inte blev det sämre när jag drog i birdie putten på första hålet. Jag spelade stadig golf hela vägen idag men det kunde spårat ur lite på sjuan där jag precis klarade mig från att slå out. Vi hade väldigt trevligt hela vägen in i mål och en stadig avslutning gav en totalscore på 69 idag. Jag var bara två slag från segraren och det kändes lite snopet då jag hade två bra lägen mina sista två hål. Men samtidigt gjorde jag flera bra räddningar för par. Allt som allt är jag nöjd med tävlingen, en tredjeplats är inte dåligt det heller. Caddien skötte sig superbt och kan till och med ha sänkt min score med ett eller ett par slag då han kom med några invändningar när min hjärna inte fungerade som den skulle. 

Det var ett bra genrep och både höft och slag kändes bra. Nu blir det en kort vistelse i Gävle och imorgon spelar jag, Lucas och Erik Eljansbo 36 hål på Gävle GK. Det ska bli riktigt kul!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode