Spurten uteblev trots bra spel

08.10.2015 14:14

Jag har varit dålig på att uppdatera vilket jag ber om ursäkt för. Nu har jag i alla fall spelat min tredje runda, vilket i nuläget ser ut att bli säsongens sista. De två första dagarna var spelet okej men runt greenerna var jag allt annat än het. Första dagen började bra och jag var -1 efter två hål. Jag spelade sedan hyggligt, men på slutet storknade jag. Jag missade då några korta puttar och hade några mindre roliga studsar som slutade illa. Dag 2 hade jag en dålig start och trots många bra lägen kom jag inte tillbaka då jag inte kunde få i bollen. Bägge första två dagarna slutade med 76 slag. Idag spelade jag väldigt stabilt. Hade en snöplig bogey på hål 3, men följde upp det med birdie på hål 6 och 8. Jag missade sedan ett kanonläge på hål 10 och på slutet av sista nio gick det emot igen. Återigen bra lägen på vissa hål som slutade med par och ett par missar som blev bogey. Jag kom in på 74 sista varvet och kommer troligtvis att missa cutten med 2-4 slag. 

Spelet var okej denna vecka, men det räckte inte hela vägen på greenerna. Totalt fem birdies på tre varv räcker inte på långa vägar. Intressant är att jag inte lyckades med en enda enputt gör birdie på hela tävlingen. 4 birdies kom på par 5 hål där jag träffat green på 2 slag, och en kom efter en sänkt lobb på hål 8 idag. 

Nu ska jag ut och följa Fredrik och Anton som fortfarande är med, framför allt Anton som är i topp!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode