Sista Nordea Tour Future Series tävlingen för säsongen

11.09.2015 19:57

Ja då sitter jag uppe i Bollnäs där jag på något vis lyckats få ett 4-bäddsrum för mig själv på banan. Lite ensamt är det, men planen är att Lucas Åman ska komma och gå caddie på söndagens runda i alla fall. Imorgon börjar den sista Nordea Tour Future Series tävlingen för året och det blir ett tidigt genrep för kvalet senare i höst. Spelet känns helt okej, det enda bekymret är höger höft som spökat lite de senaste dagarna. Dock känns det bättre nu efter besök hos K-G Nissén i Enköping, en riktigt duktig sjukgymnast som förstår hur kroppen fungerar för en golfare. 

Den senaste veckan inleddes med ett tufft benpass och löpning på Tullinge Gym, något som kanske kan ha bidragit till att höften strulat. Veckan har efter det bestått en del av att rehabilitera det lilla problemet med höger höft. Jag har även hunnit med att träffa min tränare Martin på Åkersberga. Träningspasset var mycket fokuserat på närspel, framför allt bunker och korta wedgar. Det ska bli väldigt roligt att gå ut och känna hur dessa delar känns imorgon kl.11.10 då jag har starttid.

Banan är rolig och i helt okej skick. Det finns en del utmanande hål och greenerna är ganska små jämfört med vad jag är van vid. Jag har lagt upp en spelplan för varje hål som jag tycker passar mitt spel. Imorgon är det bara att lita på det och spela ut.

Jag har faktiskt även haft en intervju med tidningen "Mitt i" som kommer att publicera en artikel om mig och min satsning på tisdag nästa vecka, så håll ögonen öppna när ni läser tidningen! Och så lanserades jag ju på Trade in Sports i måndags. Hittills har det gått ganska bra och ett flertal har gått in och hjälpt mig i min satsning. Tack så mycket till er! Nu ska jag ladda upp batterierna för imorgon.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode