Sammanfattning av förra veckans spel, nu delad ledning i Trummenäs

26.05.2016 20:29

Den senaste tävlingen på Fjällbacka bjöd på hyggligt spel till större delen och väldigt bra puttning. Tyvärr hade jag lite för många stora missar som ställde till det lite. Att jag inte gjorde mer än fyra birdies på två varv spelade också in. Jag slutade på +2 totalt och missade cutten med tre slag.

Nu är jag tillbaka nere i söder efter en snabbvisit hemma. Denna vecka spelas det på Trummenäs GK utanför Karlskrona. Under besöket hemma träffade jag min tränare Martin och vi rättade till lite saker i svingen. Nu gäller det bara att gå ut och våga tro på slagen denna tävlingen. Gör jag det är jag nöjd, vad resultatet än visar på.
Idag var det en tidig start, 7.40. Greenerna var perfekta så tidigt på morgonen!
Igår spelade vi de första nio hålen igen och tränade några timmar. Sedan begav vi oss tillbaka till stugan, drog en liten löprunda och åt middag.
Dagens spel var blandat. Det var lite upp och ner från tee men därefter var det riktigt bra. Många fina inspel och bra puttar som rullade i. Dagen slutade med en 67-runda fem under par och en delad ledning inför imorgon. Då går jag ut 12.40. Ska bli riktigt kul att komma ut på banan igen!
För er som vill går även denna tävling att följa på Nordic Golf Leagues hemsida.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode