Ruskigt nära första vinsten på Nordea Tour Future Series

17.08.2015 22:21

Den 15-16 augusti spelade jag min senaste Nordea Tour Future Series tävling som gick på Askersunds GK. Där bodde jag tillsammans med föräldrarna, och två av bröderna, Marcus och Henric. Det var en riktig liten familjesemester, med ett undantag: Rickard saknades. Askersund var en riktigt trevlig anläggning precis intill vattnet. Dessutom var banan i kanonskick vilket gjorde det till en riktigt rolig tävling. Dessutom hade vi toppenväder!

De senaste tävlingarna har jag haft lite birdie-torka, men den bröts verkligen rejält denna helg. Första dagen började jag lite knackigt, men de sista nio satt spelet bra. Jag gjorde totalt sex birdies och kom in på 70 slag, två under par. Det såg ett tag ut som att det skulle vara möjligt att jag och Marcus skulle få spela ihop sista dagen då han började med tre raka birdies. Han tappade tyvärr lite och kom in på 73. 

Mina 70 slag räckte till en plats i ledarboll på söndagen. Även denna dag inleddes mindre bra och jag var långt efter mina två medspelare. Men sista tolv la jag åter in ett ryck. Det började med att jag satte en sanslös 25-metersputt på sjuan som tog mig tillbaka till par. Efter det spelade jag ruggigt stabilt och med två hål kvar var jag -4 för dagen och i delad ledning tillsammans med Anton Bergström. En tråkig treputt på 17 och sedan en putt på hålkanten på sista hålet ledde till två raka bogeys som avslutning på en annars riktigt bra runda. Jag tappade vinsten men en delad andraplats är helt klart godkänt. Nästa gång jag är i samma situation ska jag se till att inte släppa taget.

Nu spenderar jag några välbehövliga dagar tillsammans med flickvännen Ellinor innan hon beger sig tillbaka till USA för sitt sista år på college. Sedan är det dags för Nordea Tour på Landeryd med Sveriges elit!


Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode