Puttarna ville inte falla i på årets första Nordea Tour tävling

23.08.2015 16:46

Efter första dagens besvikelser på greenen hoppades jag på en mer lyckosam dag under den andra dagen. Mamma kom ner och gick caddie, något hon inte hade något emot i den fina sommarsolen. Jag spelade bättre och kände mig mycket säkrare i de långa slagen. Dock behövde jag sätta en del puttar för att klara cutten i de perfekta spelförhållanden som rådde. Tyvärr fick jag inte i någonting idag heller förrän på mitt 13:e hål. Jag låg då +1 för dagen och gjorde efter det ett bra försök till en forcering, men går inte puttarna i är det kämpigt. Och att bara göra tre birdies på två varv räcker inte långt i denna konkurrens! Jag gör inga stora missar och gör totalt bara sex bogeys, men utan birdies räcker det som sagt inte. Bättre gick det för Anton Karlsson som bodde med oss i stugan i Mjölby. Han gick totalt -6 och kom topp-20.

Nu i den kommande veckan måste jag anmäla mig till Europatour-kvalet som går i september-november. Jag har även lite att stå i när det gäller uppstarten av mitt företag, samt träning så klart. Jag håller även på och pratar med Trade in Sports, en plattform som hjälper satsande unga idrottare att sälja andelar i sig själv till individuella investerare och företag som i utbyte får en procent av de prispengar idrottaren spelar in. Jag återkommer mer om detta senare när jag kommit längre i processen. 


Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode