Patric Sundlöf Golf byter namn till Patrics Fisk AB...

10.02.2016 16:50

Som överskriften antyder gick den senaste tävlingen inte riktigt dit jag ville. Första dagen inleddes på ett bra sett både fokusmässigt och spelmässigt. Jag var då på par efter 8 hål i väldigt stark vind. Sedan svek puttern några hål och sen tappade jag bollen långt vänster på hål 11 vilket slutade med en trippel. Jag kom tillbaka hyggligt på den tuffa baknian, men på 15 small det till igen. Jag hamnade då på en väg för golfbilar i en spricka, upptryckt mot en trottoarkant kan man säga. Jag hade ingenstans jag kunde droppa (om jag inte ville droppa mitt i en buske...). Jag bestämde mig därför för att slå bollen från detta omöjliga läge. Jag fick på något sätt träff på bollen som rullade precis över vägen och ut på gräset, varpå den vänder, rullar tillbaka ut på vägen, rullar sedan bakom ryggen på mig, över ett brunnslock och ut i ett vattenhinder. Senare under samma hål kunde jag inte längre hålla tillbaka min frustration och gjorde något jag aldrig gjort förut: Jag försökte att med all min kraft få bagen att flyga de sista 100 meterna till flaggan genom en riktig Ronaldinho frispark. Det gick tyvärr inte riktigt som jag tänkt mig och nedan ser ni resultatet. Ingenting jag är stolt över och något jag hoppas aldrig händer igen. Jag kom in på åtta slag över par tillslut. Det var inte bara jag som hade haft problem under dagen utan jag låg mitt i startfältet med den scoren. 

Dag två var idag på La Canada. Åter var det en väldigt blåsig dag och åter inledde jag med stabilt spel utan att sätta en enda putt. Birdiechanserna haglade på första nio hålen, men två dåliga slag på hål 6 och hål 9 resulterade istället med två bogeys. Men på den scoren var jag fortfarande med. Sista nio började inte så bra. Jag slog då höger och hamnade precis intill ytterligare en väg för golfbilar. Denna gång låg jag på ett gäng stenar och en massa hjulspår från banans maskiner. Jag ringde då domaren då jag trodde att jag skulle få fri dropp från detta skadade område (sådana områden är alltid "mark under arbete" vilket ger fri dropp, i Sverige). Domaren förklarade för mig att jag inte fick någon lättnad och att jag då skulle spela bollen som den låg. Jag gick ifrån det hålet med en dubbel, följde upp med ytterligare en dubbel och där någonstans tappade jag greppet. Jag kom tillslut in på 82 slag och missade cutten med 7. Det har varit två väldigt tuffa dagar spelmässigt, men mentalt har de varit blytunga. Jag har aldrig vad jag kan minnas känt mig så hopplöst ur rytm. Så nu tänker jag ta någon dag då jag vilar från golfen och fokuserar på något helt annat. Sedan ska jag komma tillbaka med en helt annan bestämdhet och se till att hitta något som jag verkligen tror på innan jag återvänder till tävlingsarenan den 22 februari. Då spelar jag på två banor som ska vara riktgit bra, så det ska bli roligt efter att ha lirat två av de sämre banorna jag sett på ett tag. Nu vill jag bara glömma de två senaste tävlingarna och börja om på ny kula.

 

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode