Nu går det åt rätt håll - starkare, helare, farligare

06.12.2015 16:07

Hej på er allihop! Nu sitter jag i bilen tillsammans med mina fina föräldrar på väg hem från Sundsvall där vi samt mormor och morfar varit och hälsat på hemma hos Rickard och Henric (de bor ju precis bredvid varandra). Det var en trevlig helg med god mat, julmarknad, lite sightseeing och en hel del prat. En härlig avkoppling efter veckans jobb. Jag har sovit lite dåligt i veckan så det var skönt att få ta igen några timmar nu i alla fall. 

Som sagt har jag jobbat senaste veckan och även fått följa med på en julföreställning anordnad av kommunen vilket faktiskt var riktigt roligt! Jag har även hunnit med en kvällsutflykt till Enköping där jag träffat sjukgymnasten som jag jobbat med det senaste halvåret. Han tyckte att höften såg riktigt bra ut, ett glädjande besked nu efter att jag tränat bra fys och även kört några golfpass också. Vi diskuterade lite om hur jag bör göra för att det ska fortsätta på samma linje. Vi kom fram till att det viktigaste (vilket verkligen kommer kräva disciplin och tålamod) är att jag inte blir för ivrig när jag kommer ner till Spanien i Januari (flyget är nu bokat och jag blir borta mellan 14 januari och 31 mars). Jag får inte gå ut stenhårt och träna ihjäl mig i svingen från start utan bör öka träningsmängden på svingdelen successivt. 

I måndags träffade jag även min golftränare, Martin. Vi gick mest igenom svingen men även lite chip och putt. Det var en riktigt bra träning och fokusområdena för inomhusträningen känns nu mycket tydligare. 

Nu har jag två veckor kvar av arbetet, där jag för övrigt fortfarande trivs väldigt bra. På onsdag kommer även min flickvän, Ellinor, hem. Inte en dag för tidigt!

Jag vill även tacka alla er som stöttat mig genom att köpa andelar i mig på Trade In Sports. Det betyder oerhört mycket, dels ekonomiskt, men även att veta att så många är villiga att stötta mig i min satsning. Tack vare er kommer jag att ha en bättre möjlighet att ställa upp i flera av de större tävlingarna nästa säsong. Tävlingar som kommer att ta mig mot mitt mål att en dag få spela golf på heltid. Tack så mycket för det!



Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode