Nu är det träning som gäller, blicken framåt

25.02.2016 10:26

Många av er har säkert sett att min sista tävling i Spanien slutade med bokstäverna DQ framför mitt namn. För er som inte vet vad det står för är det diskvalifikation. Jag har blivit diskad en gång tidigare i mitt liv och det var pga en felaktig dropp. Den gången hade jag chans på vinst, vilket inte riktigt var fallet denna gång. Under mitt andra varv fick jag slut på bollar, därav diskvalificeringen. Spelet var lite off hela tävlingen och fanns det en buske så hamnade min boll i den, eller i vissa fall till och med på fel fairway på andra sidan busken. Problemet denna tävling satt helt klart i huvudet då det bägge dagarna kändes riktigt bra under uppvärmningen. Direkt efter tävlingen ville jag bara åka hem till kalla Sverige igen och glömma allt vad golf heter. Men nu har jag kommit över det och anledningen till att jag åkt hit ner är och har alltid varit för att vara redo till säsongen i Sverige. så efter en vilodag igår med städning av lägenheten, promenad på stranden och en hel del paddel känner jag mig nu redo att dra igång med träningen igen. Imorse sprang jag och Anton en sväng på stranden och snart är det dags att dra till klubben. Jag ska inte låta det här nederlaget forma mig som golfare, utan hur jag reser mig från det. efter min största motgång som proffs bör väl även min största vändning komma!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode