Mycket har hänt i juni!

03.07.2016 15:17

Mycket har hänt sedan min senaste uppdatering här på hemsidan! 

Först och främst hände något stort den 30:e maj. Under en Pro-Am jag spelade på Bro Hof inför Nordea Masters så friade jag till min flickvän Ellinor. Jag hade planerat det ett tag och tyckte att ett bättre ställe än Sveriges finaste golfbana går inte att hitta för ett par golfdårar som oss. Trots en del hintande under varvet kom det helt oväntat sa hon efteråt. Hon var nästan lite i chock men tillslut fick hon ur sig ett "ja", vilket naturligtvis var vad jag hoppats på. Så nu är jag förlovad sedan en dryg månad tillbaka och det känns helt underbart.
Därefter har jag under juni spelat fem tävlingar. Sammanfattningsvis har det varit en okej månad med min bästa placering på Nordic Golf League med en 13:e plats på Österlen. Det var en svårspelad bana som var mycket kuperad med hårda upphöjda greener och i väldigt mycket blåst. Jag gick då +1 på tre varv och jag kände att det var den första tävlingen i år som jag verkligen bara spelat ut på. 
Jag har även spelat två tävlingar med Erik Eljansbo, en av mina bästa kompisar från golfgymnasiet i Uppsala, på bagen. Han fick tyvärr inte se mig från min bästa sida då jag dels känt av höften under dessa tävlingar och så fick jag inte till spelet alls. Men kul hade vi i alla fall. Han följde även med ner till Mjölby, där vi har vår sommarstuga, över midsommar. Där var även Ellinor, min fästmö numera och även caddie i min senaste tävling som gick på Saltsjöbaden. Jag behövde placera mig bra i den för att ha en bättre chans att komma med på Nordic League tävlingarna under andra halvan av sommaren då det är en så kallad omkategorisering nu. Tidigare i veckan gick jag caddie åt Ellinor på Ullna i SM Match vilket var väldigt inspirerande. I första matchen mötte hon Jenny Haglund, en mycket duktig spelare som dessutom var förstaseedad i tävlingen. Ellinor spelade sitt eget spel hela dagen och var fruktansvärt stabil. Hon gav inte bort mycket och hennes misstag var väldigt små. Hon vann den första matchen, men tyvärr infann sig inte spelet riktigt inför andra matchen och hon åkte ut i åttondelen. Men konkurrensen är hård och det är inga dåliga spelare med i dessa tävlingar. 
Men tillbaka till Saltsjöbaden. Eftersom Ellinor åkt ut kunde hon gå caddie åt mig istället (och hon är duktig även som caddie). Jag inledde med väldigt bra slag från tee, vilket varit ett problemområde för mig i år. Tyvärr fick jag inte riktigt till scoren i inledningen och var +3 efter 6 hål, då med en viktig sänkt chip för bogey på hål 5. Jag var lite frustrerad, men slagen fanns där och jag hade bra stöd från Ellinor som lugnade ner mig och fick mig att gneta vidare. Det gav resultat och sju hål senare var jag -2 efter en Eagle på 13. Jag kom in på par första varvet, vilket inte var dåligt i den kraftiga blåsten. Andra varvet började lite likadant och återigen blev jag frustrerad. Jag var +5 efter 7 när Ellinor gav mig en lite sönderhackad boll och sa "spela på den här". Därifrån gjorde jag inte en enda bogey och kom in på +3 med betydligt bättre spel och humör. Det räckte till en delad nionde plats, vilket jag tyvärr inte tror kommer räcka för att stiga till samma kategori som jag har haft nu under första halvan av säsongen. 
Närmast har jag nu en hemmatävling på Botkyrka som går under namnet Grödinge Frakt Open den 11 juli. Efter det är det dags för seriespel på Ingarö.
Jag vill även passa på att gratta både lillebror Marcus till sin första seger iår och även Ellinor som tog hem sin första proffsseger i juni.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode