Imorgon bär det av till Spanien

13.01.2016 22:53

Nu är 2015 slut och ett nytt år har påbörjats. Sedan jul har det blivit en hel del teknikträning inomhus, men även på Danderyds Golfcenter där man får se bollen flyga ut i snön. Jag har jobbat mycket på axelrotationen i baksvingen samt svingplanet. Jag har alltid haft en tendens att droppa klubban på toppen av baksvingen så att jag sedan kommer inifrån. Planet ser bättre ut nu och bollen startar rakare, men jag har en bit kvar tills det sitter. 

Och så har vi ju skadan... Sedan jag drog igång med min tyngre fysträning för underkroppen har jag känt av höften en enda gång, ingen gång den senaste månaden. En bidragande faktor kan vara den Novafon som min farfar gav mig i julklapp. Det är en manick som hjälper mot stelhet i muskler och den kan mycket väl vara en bidragande orsak till förbättringen. Nu har jag såklart inte varit ute och spelat hela dagarna utan hållit mig till 1,5-2 timmars pass inomhus, men förhoppningsvis klarar kroppen snart även av det. 
Och spela hela dagarna, det är väldigt snart en verklighet! Imorgon bitti lyfter planet, med mig och Ellinor ombord, till Malaga. Väl där kommer vi ta hyrbil ner till Alcaidesa där jag kommer att spendera mina närmsta 2,5 månader. Ellinor stannar en dryg vecka för att sedan fara över till USA för sin sista termin på Western Kentucky University. 
Det är flera andra svenska golfspelare som kommer att åka till Alcaidesa och jag kommer att bo i en lägenhet tillsammans med 2-3 av dem. Det ska bli några underbart roliga och spännande månader dör nere med mycket träning och 4-6 tävlingar på Gecko Touren, den första 2-4 februari på just Alcaidesa. Gissa om jag är taggad!?

 

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode