Husvagnstripp i Göteborg med två tävlingar

16.05.2016 17:03

Återigen har jag slarvat med uppdateringen! Nu är jag nere i Göteborg för ett par tävlingar härnere. Idag spelades Nordea Masters kvalet på Hills och torsdag-lördag spelas Nordic Golf League på Fjällbacka. Jag har kört hit ner med husvagn som jag bor i tillsammans med två andra golfare. På Hills har vi stått utan el och således haft väldigt kallt om nätterna. Natten till igår sov vi med mössa på! 

Idag spelade jag som sagt kvalet till Nordea Masters. Det kunde inte ha börjat bättre! En lång drive i motvinden följdes upp av en järn 2:a till framkant green som lämnade en 25-metersputt. Jag drog i den putten för eagle, grym start! Jag spelade sedan ganska stabilt men hamnade i ett litet bogeystim med fyra raka bogeys. Därefter kom jag tillbaka med birdie på hål 10 och 12. De sista fyra tappade jag rejält och gick från att vara på par till +6. Kändes lite tråkigt med den avslutningen men det var mycket bra med denna runda i blåsten. Framför allt slog jag väldigt bra utslag vilket var riktigt kul.
Nu ska vi bege oss mot Fjällbacka där vi förhoppningsvis spelar in imorgon för att sedan köra ett bra träningspass på onsdag. Där ska vi bo på Fjällbacka camping. Jag måste säga att för att vara första husvagnstrippen som chaufför så har den gått väldigt bra hittills. 
Tävlingen på fjällbacka kommer gå att följa via livescoring på Nordic Golf Leagues hemsida. Jag har inte den exakta länken just nu men om man googlar på "Nordic Golf League tävlingar" bör det gå att hitta.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode