Grym golf i Fort Myers

17.04.2016 18:44

Sedan jag kom hem från Spanien har det blivit en hel del arbete på förskolan där jag jobbade innan jul. Det var precis som att jag aldrig varit borta vilket var kul. Sedan har jag spenderat lite tid med delar av familjen och släkten som jag inte träffat sedan i januari. Jag kände att det behövdes, och hur gammal man än blir är det alltid kul att träffa sina nära. Jag hann även med en 18-hålare på hemmaklubben Botkyrka på öppningsdagen i torsdags. Jag tror vi kommer ha en riktigt bra bana i år, ska bli kul att se hur den är om några veckor! 

Just nu befinner jag mig i Fort Myers, Florida, tillsammans med Ellinors pappa Tomas. Vi bor i en lägenhet som ägs av min pappas kusin Johan. Den är verkligen jättefin, liksom hela området. Ett riktigt drömställe skulle jag vilja säga. Här befinner vi oss eftersom Ellinor ska spela sin sista conference tävling innan sin examen vid Western Kentucky University. Eftersom tävlingen inte börjar förrän imorgon (måndag) har jag och Tomas passat på att spela lite själva. Igår spelade vi Fort Myers Country Club som nyligen renoverats. Greenerna hade inte riktigt satt sig ännu men tyckte det var en rolig bana med riktigt tuffa par 3:or. Vi spelade med två medlemmar som hjälpte oss hitta vägen runt banan, de var riktigt schyssta och vi hade kanontrevligt. Jag gjorde även min bästa runda sedan slutet av spanien resan. På eftermiddagen åkte vi sedan till Verandah Club där Ellinor ska spela sin tävling. Där träffade vi henne och hennes lag på putting greenen. De ska bo hos en "host-family" på golfbaneområdet. 


Tomas och våra medspelare på Fort Myers CC

Idag spelade vi på Lexington, en bana som ligger i området där vi bor. Det var ingen lätt bana i vinden idag. Ingen par 5 på under 550 yards och en par 3 låg på över 250 yards, alla hål hade stora vatten i spel. En riktigt kul utmaning som följdes av en brunch i klubbens restaurang. Vädret kan vi inte heller klaga på, knappa 30 grader.

Vi har även lyckats få en tid på LPGA banan Tiburon imorgon så det bär av dit efter att vi först tittat på Ellinors första tävlingsrunda. 
Som ni kanske kan förstå trivs jag som fisken i vattnet härnere. 

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode