Gott om lägen bådar gott för kvalet

27.09.2015 20:52

Vilka lägen jag hade första halvan av dagens runda! Jag slog några fantastiska wedgar som ledde till bra birdielägen på mer eller mindre varje hål. Första nio hade jag sju birdielägen inom 5 meter, varav fyra inom 3 meter. Av dessa lyckades jag få i en enda och det var när jag på hål 7 slog upp en järn 8 några decimeter från hål, inte långt ifrån HIO. När jag sedan började missa några slag sista nio hade jag svårt att rädda mig. Dock lyckades jag tillslut peta i två puttar runt tio meter på mina sista 5 hål för att komma in på par även idag, en score som jag tror räckte till en placering strax utanför topp 10. 

Kroppen mådde bättre idag totalt sett och jag kunde slå lite mera obehindrat. Jag hoppas att det fortsätter åt det hållet och att jag snart är tillbaka till hundra procent. 
Jag måste även tacka Oliver Larsson och hans kusinfamilj i Höllviken som lät oss bo där under tävlingen. De fick både mig och Oliver att känna oss som riktiga kungar och bjöd på grymt goda middagar. 


Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode