Godkänd säsongsstart i Sverige samt caddie till en grymt spelande lillebror!

01.05.2016 21:01

I fredags var det äntligen dags för första tävlingen på den svenska säsongen 2016. Tävlingen spelades på Mosjöbanan på Örebro City golf. Dagen innan snöade det så att det låg kvar på marken vilket såg oroväckande ut. Men banan klarade av det bra och spelet blev av, nästan helt utan regn. Dock var det kallt och blåsigt och banan spelades väldigt lång efter nederbörden från torsdagen. 

Jag öppnade lite mindre bra och hade lite svårt att hitta flyt i spelet. Jag var +4 efter en dubbel på mitt sjunde hål, men därifrån spelade jag rätt bra och kom in första varvet på 76. Jag hade väldigt bra humör och även fast slagen inte satt så kunde jag ta mig runt på ett hyggligt sätt. Andra varvet startade med två bogeys men sedan spelade jag mig tillbaka. Tappade lite mot slutet men lyckades peta i en birdie på det sista hålet för 74 slag vilket resulterade i en delad tionde plats totalt. Kändes riktigt kul att vara igång med tävlandet igen! Jag måste även passa på att tacka familjen Bergström som lät mig husera hemma hos dem under tävlingen. En av deras hundar var mycket tveksam till att jag verkligen skulle få sova över, men tillslut gav hon med sig.


Direkt från tävlingen begav jag mig ner mot Mjölby och sommarstugan. På lördag spelade jag in Vadstena tillsammans med lillebror Marcus som skulle tävla där idag (söndag) i en juniortävling. Banan var mycket rolig och greenerna var kanon, framför allt för att vara så här tidigt på säsongen. Efter att ha gått ner på knä framför mig fick Marcus till sin stora glädje mig på bagen under tävlingen. Jag sa till honom att han behövde slå min score på inspelsvarvet (-2) för att ha mig på bagen även andra varvet. Och som han spelade! Vi hade en aggressiv spelplan med mycket drives vilket gav många korta inspel. Han var lysande från tee och puttern var het även den. Första varvet blev det 69 (-3) och på det var han i ledning. Andra varvet fortsatte i samma stil och efter nio hål var han -2 på det andra varvet. Sista nio vart lite tyngre. Spelet var fortsatt stabilt men scoren infann sig inte riktigt. Andra rundan slutade på par totalt och ett särspel väntade. Tyvärr förlorade han första särspelshålet där motståndaren gjorde birdie. Men det var riktigt bra spelat och väldigt kul att cadda och se från första parkett! Nu är jag ännu mer motiverad än tidigare, och jag vet efter idag att jag måste lyfta mig ett snäpp för att hålla mig före lillebror!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode