Fröken Patrics första dag på jobbet

02.11.2015 20:11

Nu händer det äntligen grejer. Idag började jag jobba som förskolevikarie på en förskola i Tullinge. Det har varit bestämt sedan ett par veckor men först idag började jag alltså. Det har inte hänt så mycket hemma på min front de senaste veckorna (förutom den gångna veckan då Marcus kom hem på höstlov) så detta var precis vad jag behövde. Det känns bra att nu ha något att göra de flesta dagarna framöver när jag inte har någon golf på agendan. Att det sedan är barn jag jobbar med gör inte saken sämre då de är helt underbara. Självklart gäller det att ha tålamod då saker inte alltid utvecklas riktigt så som man spelat upp det i huvudet, men det är en del av det roliga: precis allt kan hända! 

Tanken är att jag ska att jobba på förskolan så många dagar som möjligt åtminstone fram till jul. Kanske jobbar jag lite även efter jul om möjlighet och behov finns från förskolans sida. Det kan dock bli så att jag får hoppa runt mellan lite olika förskolor då jag är vikarie och inte alltid behövs på en och samma förskola. Jag kommer generellt att jobba fram till 15-17 på eftermiddagarna vilket fortfarande ger mig tid att cykla vidare till Tullinge Gym efter jobbet. 

I övrigt har vi nyligen fått en ny mellanvåning hemma. Där har renoverats från mitten av september och är nu riktigt snyggt och fräscht. Vi är väl inte helt inflyttade där så det fixas det med till och från under kvällarna. Vi har dock fortfarande saker slumpmässigt placerade överallt i hela huset så en hel del jobb återstår innan det är helt färdigt. 

Nu är det dags att gå och ladda för morgondagens spökfest på förskolan!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode