Fjärde plats i Septemberpokalen

04.09.2015 19:04

Denna vecka har hösten presenterat sig och kylan har börjat komma. Det har varit ett riktigt bra inslag i träningen då jag tror att det kan vara lite kallt och blåsigt på kvalet i England om en dryg månad. Lika bra att vänja sig i tid. Men idag var det 36-hålstävling på Djursholm i inledningsvis väldigt bra väder. Förhållandena var verkligen perfekta: knappt någon vind, ganska mjuka greener som ändå rullade riktigt fint och ganska mjuka fairways. Jag skulle gå ut 8:03 men tät dimma försenade starten en del. Efter två spelade hål rullade dimman in igen och det blev ett till litet avbrott så det var onekligen en seg start på dagen. Men därefter flöt det på och jag kom in i spelet bra. Jag hade en del bra birdielägen de första hålen, men min första birdie kom på en 200 meter lång par trea där jag sänkte en chip. Jag fortsatte generera många lägen och var nära flera gånger men det var de mest osannolika lägena som jag satte medan de bättre lägena slank förbi. En tråkig bogey på sista hålet på en annars fläckfri runda gjorde att jag tillslut kom in på 68 (-3). 

Någon lunch hanns inte med inför det andra varvet utan det var mer eller mindre bara att kila direkt till första tee. Tyvärr hann vi bara spela tre hål innan spelet blåstes av för åska. Vid det laget var jag -1 på andra varvet och kort därefter beslutades det att tävlingen skulle avbrytas. Det blev alltså bara en 18-hålstävling. Jag slutade då på en delad fjärde plats två slag efter segraren. Jag måste även säga att jag hade väldigt trevligt i bollen tillsammans med Jimmy Löfberg från Waxholm och Johan Rydheim från Troxhammar vilket gjorde det ännu roligare att spela golf idag. 

Jag vill tacka min morbror Mats Beckman med familj som lät mig sova över hos dem bara någon minut från banan. Och grattis till morfar som fyller år idag!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode