European Tour Kval i höst

27.08.2015 10:08

Nu är jag anmäld till kvalet till European Tour i höst. Jag kommer att spela det första steget i England på en bana som heter Frilford Heath den 6-9 oktober. Därifrån går ungefär 20-25 spelare vidare till det andra steget där man spelar om en plats i finalkvalet. Det är ett tufft kval med hård konkurrens, men jag tror att jag kan vara med och slåss om en plats i det stora finalkvalet som spelas i November på Catalunya.

Jag har haft den bästa träningsveckan på länge nu denna vecka. Jag har kunnat vara ute och tränat varje dag och ska ut även idag innan jag ska på magnetröntgen för min höft. I tisdags hade jag ett väldigt givande träningspass med min tränare Martin Wiklund. Vi jobbade på svingen och puttning och den korta tiden jag ägnade med honom gjorde väldigt stor skillnad. Jag har även hunnit vara mer nere på Tullinge Gym mer än tidigare och kroppen mår kanon! Ikväll far jag upp till Sundsvall för att hjälpa Henric med lite flytt in i nya lägenheten, men det blir även lite golf däruppe.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode