Ett första inlägg

15.07.2015 18:05

Ja då var äntligen hemsidan färdig att tas i bruk. Jag tänkte dra en kort sammanfattning från den senaste tävlingsturnén som jag var iväg på mellan 2-10 juli. Under denna lilla turné hade jag ett processmål att i svingen se till att få över vikten på mitt vänstra ben, vilket ska hjälpa mig bli av med min skada som jag haft problem med ett bra tag nu i vänster höft. Det fungerade sådär den första tävlingen på Botkyrka, men scorerna 71-77 får ändå anses acceptabla i den 30-gradiga värmen. En delad femteplats räckte de scorerna till, bara två slag från särspel om vinst. Jag nådde även en liten milstolpe med min första inspelade prischeck. Den må ha varit ganska liten, men det var skönt att spräcka nollan direkt.

Efter detta var det dags för en Nordea Tour Future Series tävling i Åtvidaberg där vi bodde i lillebror Marcus lägenhet. Inspelsvarvet dagen innan den första tävlingsdagen kändes inte bra! Jag var helt slut i kroppen efter tävlingen på Botkyrka och dessförinnan en intensiv jobbvecka. Hettan gjorde det inte heller bättre. Som tur var ställde pappa upp som caddie och med honom på bagen visade jag upp ett lysande spel. Första och enda bogeyn kom på hål 17. Dagen slutade med 68 slag och en delad 3:e plats vilket gav mig en plats i ledarbollen sista dagen. Sista varvet gick inte lika bra och jag kämpade mig in på 74 vilket gjorde att jag tappade till en delad 4:e plats. Glädjande var att min skada fortfarande inte kändes av. Jag måste såklart också nämna att min duktige lillebror gick 70-74 och slutade som bästa amatör i tävlingen.

Min flickvän Ellinor kom och plockade upp mig i Åtvidaberg och tog med mig hem till henne i Sigtuna där jag skulle bo under mina två kommande tävlingar på Uppsala och Johannesberg, bägge två Future Series tävlingar. Morgonen inför tävlingen på Uppsala kände jag av höften vilket var oroväckande med tanke på att jag för det första inte hade någon caddie. Dessutom skulle vi spela 36 hål den dagen... Höften störde lite hela dagen men som tur var blev den inte värre och jag kunde hålla hygglig klass på spelet. Annat var det för min medspelare som hade fruktansvärt ont i ryggen sista varvet. När jag frågade om han klarade av att spela svarade han: "Jag har aldrig brutit en tävling, och jag tänker inte göra det nu". Vilken kämpe! Det var ingen drömgolf från min sida och tillsammans med många birdies kom även många bogeys. Jag är vanligtvis stabil i mina scorer och gör många par, men första varvet gjorde jag sex birdies och sju bogeys. Det ledde till 73 slag på varv ett. Andra varvet var något stadigare och slutade med 72 slag vilket gav mig en 9:e placering totalt. 

Avslutningsvis spelade jag en tvådagars tävling på Johannesberg. Första dagen var, precis som på Åtvidaberg, mycket stabil. Jag gick 69 och gjorde inga större misstag. Då jag gick ut sent andra varvet hann Ellinor jobba färdigt för dagen innan jag gick ut (hon jobbade 4.00-9.30, det är tidigt det!) och hon följde med som caddie. Trots utmärkt caddiejobb lyckades jag inte leva upp till föregående dagens spel. Framför allt hade jag det lite struligare på greenerna. Scorerna var allmänt högre den andra dagen och jag tappade bara från fjärde till en sjunde plats trots 75 slag sista varvet.

Denna vecka är det jobb som gäller varje dag mellan 6-12 på Salems Golfklubb. Därefter har det blivit träning varje dag i förberedelse för nästa tävling som går nere i Göteborg den 21-22 juli. Till helgen ska jag även träffa Erik Eljansbo, en trogen vän sedan gymnasietiden i Uppsala som jag inte träffat sedan nyår. Det ska bli grymt kul!

 

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode