Dag ett av Assartorp Open

26.09.2015 18:22

Dagens medverkan i Assartorp Open var länge väldigt tveksam. Jag har nämligen haft problem med höfterna på bägge sidor och för två dagar sedan vaknade jag upp med ont i handleden. Igår tog jag det därför väldigt lugnt på inspelsvarvet och slog inga fulla slag i hopp om att det skulle bli bättre till idag. Och idag var det bättre, dock långt ifrån 100. Jag valde att försöka i alla fall då banan inte är så lång och det går att spela banan med inte helt fulla slag. Det fungerade faktiskt helt okej. Några gånger var det svårt att slå den typen av slag jag ville slå och några gånger kom jag inte igenom ordentligt i genomsvingen, men en hel del bra slag, om än korta, hann jag med också. 

Resultatmässigt var dagen en riktig berg- och dalbana som bjöd på fem bogeys och lika många birdies. Jag kom in på par tillslut. Jag är ändå ganska nöjd med resultatet med tanke på omständigheterna. En hel del blåst gjorde också spelet något tuffare. 
Imorgon hoppas jag kroppen återhämtat sig lite till och att jag kan lägga i ytterligare en växel.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode