Bra avslutning på Hofors Open

13.08.2015 18:38

Jag måste ju skriva och berätta hur tävlingen slutade för min del. Det hanns inte med igår då jag direkt efter tävlingen slängde mig in i bilen för att åka hem och fira Marcus som fyllde 18 igår. Sista dagen inleddes med en del mindre bra slag de första hålen, men jag kom in i spelet helt okej. Dock hade jag svårt att få bollen nära hål. Detta tillsammans med att jag inte riktigt hade den rätta farten inställd i puttningen ledde till att det blev väldigt få birdies, inte en enda en de första 14 hålen faktiskt. Vid det laget hade jag gjort en bogey och resten par. Men på slutet kom en liten forcering då jag gjorde tre raka birdies på hål 15-17. Jag kom alltså in på 69 slag och -3 totalt på de två varven. Jag klättrade precis tillräckligt för att med minsta möjliga marginal nå en topp-10 placering då jag placerade mig delad nia, sex slag efter vinnaren.

Jag vill tacka Erik Eljansbo för att jag fick bo hos honom i Gävle under tävlingen. Vi hade ett par riktigt bra kvällar med basket, backintervaller och avkoppling. Och så grattis till Marcus som fyllde 18 igår såklart!

Imorgon bär det av igen mot Askersund där både jag och Marcus tävlar på lördag och söndag. Mamma, pappa och ena tvillingbrodern, Henric, följer också med och vi kommer att bo på banan i husvagn och tält. Det kommer att bli riktigt roligt!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode