Blåst, regn och stabil spelt dag 1 av Hovås Open

21.07.2015 17:08

Första dagen av Hovås Open blev en blåsig och regnig historia, i alla fall för oss som gick ut före 12. Alla killar har ännu inte hunnit runt, men jag har varit inne ett bra tag. Det är ett riktigt stort startfält denna tävling! 

Dagen inleddes lite mindre bra och första nio var inga höjdare. Jag fick rädda mig en hel del vilket jag gjorde rätt bra. Dessa nio slutade på två över par med två bogeys och resten par. Sista nio vart dock bättre. Efter två mindre bra slag på hål 11 (som är ett par-5 hål) slog jag en fantastisk wedge över ett träd till en meter från flagg, vilket ledde till dagens första birdie. Två till kom på 15 och 16 efter riktigt bra puttar. Jag höll på att avsluta riktigt läckert då min chip för birdie på 18 rullade över hålkanten, men ett par gav mig en total på 69 slag, ett under par. 

Sammanfattningsvis fungerade slagen okej, de kan bli bättre till morgondagen. Närspelet var dock riktigt stabilt och bestämt. Nu ska jag göra allt jag kan för att samtliga delar av spelet ska vara on-point imorgon!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode