Bara dagar kvar till premiären, inte bli sjuk nu!

29.01.2016 21:43

Nu är det tre fulla träningsdagar kvar tills premiären av Gecko Touren för min del i soliga Spanien. Jag är väldigt sugen på att tävla nu efter två veckor med träning och spel varje dag. Några av de senaste kvällarna har vi även underhållit oss med att spela poddel (eller hur det stavas). Det är en riktigt rolig racketsport som man spelar två mot två. Vi har en upplyst bana så vi har spelat på kvällarna och hållit igång i mellan två och fyra timmar varje gång. Fantastiskt rolig idrott att spela för skojs skull. 

I golfen så börjar spelet kännas bättre, men det långa spelet har varit lite svajigt de senaste dagarna. Det kanske inte låter som det hänger ihop det jag skriver, men vad jag menar när jag säger att spelet känns bättre är att jag får bollen i hål på färre slag, vilket kommer mycket från bättre närspelsslag men även från att jag "missar bättre". Kan jag bara få det långa spelet i synk under de närmaste dagarna så skulle det kännas kanon inför tävlingen. Dock har jag under dagen känt mig lite hängig och trött, men jag hoppas på att bra sömn inatt kommer att hjälpa och att någon sjukdom inte är på väg. 

Inför tävlingen vill jag spela ett varv till på varje bana imorgon och i övermorgon. I övrigt kommer jag att checka av grunder i alla delar noga och jobba mycket med rutiner så att de sitter bra inför tävlingen. Jag vill veta precis hur jag ska agera och hur jag vill lägga upp mitt spel för att spela så bra som möjligt. Imorgon (om hälsan tillåter) blir det 18 hål spel på Links som det ser ut nu, samt en hel del finslipning av närspelsdetaljer. Vi måste även åka och handla imorgon då kylen börjar bli tom.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode