Back on Track

14.02.2016 21:55

Ett par dagar ifrån golfen med fokus på annat gjorde susen! Jag har nu släppt den senaste tävlingen och det enda minnet ifrån den är nu en halvt fungerande bag. Under mina två golffria dagar körde jag en del fys i TRX:en jag tagit med hit och även löpning. Självklart blev det också en del paddel i regnet. 

I förrgår bytte vi även ut bilen då vi hyr för en månad i taget. De lät oss dock behålla samma lilla Skoda så egentligen "bytte" vi väl inte bil men vi var fortfarande tvungna att åka de 12 milen till Malaga och tillbaka. Väl där hann vi med ett stopp på Ikea och lite svensk köttbullelunch. 

Igår spelade jag första rundan sedan förra tävlingen här på Alcaidesa. Jag spelade med William Nygård och Calle Hansson, bägge från Rättvik, samt Anton Karlsson som bor här i lägenheten. Vi spelade ett lagspel som hette Umbriago (kanske inte riktigt är så det stavas...) som var väldigt invecklat till en början men väldigt roligt. Spelet kändes bra i blåsten (det har blåst rejält de senaste tio dagarna). Det var faktiskt det första varvet som jag kände att jag bara spelade golf hela varvet vilket var en oerhört befriande känsla. Jag hade inte riktigt samma flow i närspelet som i de långa slagen, men allt som allt var spelet mycket mer stabilt och avslappnat än det varit de senaste veckorna. 

I veckan spelar mina lägenhetskamrater (liksom de flesta andra svenskarna här) tävling på Gecko Touren. Jag har valt att hoppa den för att ladda ordentligt för kommande veckas tävling. Jag var därför ganska själv på banan idag när de övriga var och spelade in den ena tävlingsbanan. Jag beslutade mig för att ge mig ut på en runda ensam. Det var bland det mest ospelbara jag någonson spelat en bana. Det blåste halv orkan och störtskurar kom var tjugonde minut, däremellan var det solsken. Åt ena hållet flög drivern 290 meter och åt andra hållet knappt 200. När det på hål 16 sedan började hagla tyckte jag det var dags att avbryta dagens runda. Jag tycker verkligen att det är roligt att spela i extremt svåra förhållanden, men idag var det lite för extremt. 

Imorgon åker killarna och spelar in den andra banan för tävlingen, så jag har ytterligare en "egen" dag här. Ska nog blåsa en hel del imorgon med vad jag hört men tror det ska bli uppehåll, så kanske kan ge mig ut en runda även imorgon. 

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode