Är hålen verkligen tillräckligt stora?

21.08.2015 18:09

Det var en fråga som smög sig in i huvudet under dagens förstarunda av Nordea Tour tävlingen på Landeryds GK. Det var väldigt mycket hålkanter idag. Tyvärr satt inte slagen speciellt bra heller så de birdielägen jag fick var oftast runt 5-10 meter. Som sagt gick inget i och jag fick kämpa för att hålla i scoren. Jag gjorde det dock bra. På hål 16 fick jag äntligen peta i en birdie från en hel decimeter. Jag kom in på 74 slag och är i alla fall med inför imorgon, men en bra score krävs.

Efter dagens runda har jag stått på rangen och försökt hitta felet som orsakat dagens mindre bra slag. Jag tror mig ha lyckats och det känns bra inför imorgon. Banan är för övrigt i kanonskick och väldigt rolig att spela. Det finns några trixiga hål och mycket risk and reward hål. Imorgon följer mamma med som caddie och hjälper mig med spelstrategin. Det ska bli ytterligare en varm och solig dag.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode