Apor och golf med familjen här

06.03.2016 11:38

Nu är tävlingen avslutad och familjen anländ! Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering under tävlingen, det prioriterades annat då jag försökte att fokusera på annat än golf mellan rundorna. Det var hur som helst en riktigt tuff tävling vädermässigt, blåsten var extrem och jag vill knappt veta hur uppställningen ser ut på bild just nu efter att försökt slå låga slag i fyra dagar. Men det svåraste var nästan puttningen. Greenerna var väldigt snabba och många flaggor stod i små lutningar. När det sedan blåste så mycket som det gjorde gick det knappt att stanna bollen vid en nerförsputt! Så svårspelat var det. Jag har varit lite off den senaste tiden vilket gjorde att det gick okej på hålen i medvind, men i sidvind och framför allt motvind hade jag stora problem. Har en del att träna på där då bollen gärna skruvade sig åt något håll. 

Jag gick 82-91 de första två dagarna och var +9 efter 9 hål på dag 3. Sedan kom familjen mitt i rundan och pappa hoppade på som caddie. Sista nio hade jag ytterligare två bortslagna bollar men gick +4 och spelet kändes betydligt bättre. Sista dagen hade jag Rickard på bagen och vi hade den bästa starten jag haft på ett tag, trots extrem vind fortfarande. Jag var då ett över par efter sex hål. Men på hål 7 och 8 gjorde jag dubbel, trippel. Efter en bogey på det tuffa hål 9 var jag alltså plötsligt +7. Sista nio fortsatte det ganska så stabila spelet från första sex och det blev bara en bogey och en birdie de hålen. Jag fick alltså tillslut till min runda under 80, vilket hade blivit något av ett tidigare nästan otänkbart mål. Men det är väldigt svårt när det blåser så mycket som det gör här och dessutom är enorma höjdskillnader mellan tees och greener. Det blir inte lättare av att fairways inte är platta någonstans nästan. Trots de höga scorerna kom jag bara på 40:e plats av ca. 70 spelare. Vinnaren tror jag gick +10 tillslut. 
Nu är familjen här och de stannar till den nionde. Igår var vi i Gibraltar där vi gick igenom staden och sedan besteg berget. Det var en lång och slingrig vandring upp med en hel del makaker längs vägen. En busig liten en hoppade upp på Henrics huvud och snodde hans keps! Vi trodde den var borta men på väg ner en knapp timme senare låg den där längs vägen, hel men med lite apbajs på. Det var en välbehövlig utflykt där fokus låg på allt annat än golf, något som är ganska svårt att uppnå annars härnere. Otroligt nog var det mindre vind på Gibraltars topp än på Alcaidesa! 
Idag blir det utflykt längre söderut. Blir troligtvis till en strand och någon stad/by där nere. 

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode