Äntligen igång igen

21.11.2015 22:35

Nu har det gått ca sex veckor sedan jag tränade golf sist och igår satte jag äntligen igång igen. Direkt efter jobbet i fredags åkte jag till lillebror Marcus i Åtvidaberg. Väl där hann jag med en kort kvällsträning innan det var dags att dra hem och äta middag. Idag har vi haft en riktigt bra träningsdag, först med fys på förmiddagen och sedan golf i golfhallen i nästan fem timmar. Där har de en närspelsbana som vi körde tre gånger. Marcus vägrade sluta förrän han slog skolrekordet, vilket han klarade med en poängs marginal efter att ha sänkt den avslutande 12-meters putten. Själv var jag något rinngrostig när det kom till närspelet, framför allt puttningen. Men svingen känns förvånansvärt bra. Imorgon blir det mer träning innan hemfärden tillbaka till Tullinge där en ny jobbvecka väntar. 

Jag trivs bra med jobbet som förskolelärare. Det är väldigt roligt att jobba med barnen, men såklart även utmanande för tålamodet emellanåt. Jag har fått reda på att jag får jobba kvar till en knapp vecka innan jul vilket kommer ge en nödvändig liten inkomst att hjälpa mig nästa säsong. Jag har även mer eller mindre bestämt att jag kommer att åka till Alcaidesa Links Golf Resort i södra Spanien ett par veckor efter nyår. Boendearrangemangen börjar arta sig liksom en tävlingsplan för tiden där. Jag är ruggigt taggad för denna resa och tror den kommer hjälpa mig enormt i mina förberedelser till huvudsäsongen 2016. 

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode