10 dagar kvar till tävling

23.01.2016 18:09

Vilket väder vi har här nere! Visst blåser det en del, men hittills bara en dag med regn och nästan 20 grader varje dag. Med de förutsättningarna finns det inte mycket till ursäkt för att inte träna! Igår spelade jag och Ellinor 18 hål på Heathland tillsammans med Victor Tärnström och Markus Säyrä. Efter en kort break fortsatte sedan jag och Ellinor med ytterligare en 18-hålare på Links där Victor hängde på sista nio. Jag sköt 71-72 på de två rundorna och spelet har börjat hitta tillbaka. Slagen kom tillbaka ganska fort, men jag har haft problem den inledaande veckan att hitta rätt i närspelet. Mycket tid har därför spenderats på puttinggreenen och chipgreenen vid klubbhuset. Detta var helt planenligt då jag inte vill lägga för mycket tid på rangen vilket kan vara lite för påfrestande för kroppen (kroppen som för övrigt känts rätt bra hittills, inga kännningar av skadan vilket är väldigt skönt). Nu har jag dock hittat puttningen! Chipningen börjar komma även den (sänkte tre chippar sista 18 igår så det går åt rätt håll). Just nu är det väl wedgarna som inte infunnit sig riktigt ännu, men är övertygad att de hittar hem snart de med. Jag är nu även medlem i Gecko Touren och jag kommer att spela min första tävling på just Alcaidesa den 2-4 februari.

Idag körde jag Ellinor till flygplatsen då hon måste tillbaka till USA för sitt sista collegeår. Vi har haft det väldigt bra här tillsammans och det är tungt att släppa iväg henne, men nu är det sista terminen av långdistansförhållande så nu är det bara att köra. Ikväll är vi alltså bara två i lägenheten, men imorgon hämtar vi Challenge Tour-kvalificerade Anton Karlsson på flygplatsen och samtidigt flyttar även Oskar Bergkvist från Saltsjöbaden in, så snart är det nog fullt liv i lägenheten. Det är väldigt roligt att det är så många svenskar här och tränar just på Alcaidesa. Det finns alltid någon att träna eller prata med. Nu är det dags att laga lite middag, magen kurrar!

Lägenhetsgänget

Utslaget på hål 13 på Heathland

Utsikt från klubbhuset vid soluppgången

Inspel på hål 17 på Heathland

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode