Underbar golfvecka!

11.08.2015 17:42

De senaste dagarna har verkligen varit kanon! Efter tävlingen i Rättvik åkte jag upp till Sundsvall där jag gick caddie åt Ellinor de två sista dagarna av Nordea Tour tävlingen Norrporten Open. Hon spelade lysande och var efter två varv på par vilket gjorde att hon fick gå i ledarboll sista dagen, hur kul som helst! Även sista dagen spelade hon strålande golf i 10 hål. Vid det laget var hon två under par. Men några tunga hål in gjorde att hon tappade till tre över. Men hon kom delad sexa och spelade kanongolf så det var riktigt roligt att se på nära håll! För övrigt är samma Ellinor i Norge nu och spelar ytterligare en Nordea tävling och efter dag 1 är hon delad fyra på två under par!
Jag måste även tacka min bror Rickard som var snäll nog att låta mig och Ellinor sova på hans soffa under Ellinors tävling. Han tog även med oss på bilbingo, ingen vinst men lite spänning vart det i alla fall.

 

Ellinor värmer upp inför dag 2

Jag stannade sedan kvar i Sundsvall där jag äntligen fick spela med Erik Eljansbo och Lucas Åman, mina två vänner från golfgymnasiet i Uppsala. Vi hade det riktigt bra och vi hann faktiskt med fyra rundor på under 48 timmar! Några bra scorer fick jag till och det var kul att spelet började hitta tillbaka allteftersom. Mot slutet satt slagen betydligt mycket bättre än i början. Och puttningen känns riktigt bra just nu. Det var också kul att se vilken nivå Lucas och Erik höll nu. Lucas jobbar heltid som banarbetare och Erik jobbar som sjukgymnast i Gävle så de hinner inte spela lika mycket som förr. Men nog slog de några fina slag allt! Rickard var med och spelade ett av varven också och han började med eagle på första hålet utan uppvärmning. Jag trodde kanske att han skulle ge mig en match, vilket han faktiskt gjorde ett tag men han tappade mot slutet.

Här har vi Lucas och Erik på femmans green

Ifrån Sundsvall begav jag mig mer eller mindre direkt till Hofors där jag nu har en Nordea Future Series tävling. Idag var första dagen och det var extra kul då jag kände att slagen satt bättre än vad de gjort på några veckor. Jag inledde med grym puttning och sänkte några riktiga bomber under mina första fyra hål. Jag var då två under par och spelade sedan stabilt hela vägen fram till 12:an där jag efter att ha slagit en 190-meters järn 7:a 20 meter över green petade i en dubbelbogey. Några ostadiga hål följde men jag kom tillbaka mot slutet och kom in på 70 slag, ett under par. Nu bor jag hos Erik inne i Gävle och vi ska precis ge oss ut och köra lite intervallträning. 

Hål 1 på Hofors

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode