Tungt i Rättvik trots värdskap i världsklass

05.08.2015 21:37

De senaste fyra dagarna har jag tillsammans med Marcus samt mor och far spenderat i Leksand hos mormor och morfar. Det har dock inte varit någon semester utan minitour tävling på trevliga Rättviks Golfklubb.
I söndags började det med min första Pro-Am som proffs. I en Pro-Am spelar ett proffs tillsammans med tre sponsorer i en bästboll där de två bästa poängbogey resultaten räknas på varje hål. Jag spelade med Bosse, Larsa och Kenta, alla mycket trevliga! Vi hade en hygglig dag på banan trodde vi, men det visade sig att ett annat lag sopade mattan med oss och alla andra. Men kul hade vi.
Så till själva huvudtävlingen. Dag 1 inleddes strålande med birdie direkt från startblocken! Jag spelade sedan helt okej fram till de sista tre hålen då jag var på par. Jag avslutade sedan med att gå +4 mina sista tre hål. Hål 16 tog knäcken på mig helt, ett mycket svårt och smalt hål. Lillebror Marcus hade också problem på det hålet, men trots en trippel där kom han in på par.
Dag 2 spelade jag stadigt hela dagen och jag hade en hel del birdielägen. Inget vidare flyt i puttningen dock tyvärr. Det var extremt mycket koppsnurrande hela dagen. Men jag fick min revansch på hål 16 där jag gjorde en av dagens tre birdies! Jag kom in på -1, en klar förbättring mot måndagens score. Dock tappade jag ytterligare på lillebror som kom in på 68 slag! Jag följde hans avslutande hål och vilka slag han slår!
Vi klarade båda cutten med god marginal, men dag tre blev inte den bragd vi hoppats på. Jag hade en väldigt tung start och var +3 efter 8 hål. Det kunde varit mer men idag rullade jag i några fina puttar. På hål nio kom dock en liten vändning då jag var en decimeter från att göra hole-in-one. Jag var sedan bogeyfri in efter bland annat två räddningar från bunkrar på hål 14 och 15. Tillslut kom jag in på 71 (+1) vilket gav mig en 17:e plats totalt. Marcus hade även han en tung dag och kom in på 73. Han slog alltså storebror för första gången i en officiell tävling. Kan bara gratta honom till fint spel!
Jag måste även tacka mormor och morfar som inte bara tog hand om oss som om vi vore kungar, men även kom ut och tittade och hejade på alla tre dagar. Och så får jag inte glömma pappa som rullade bagen hela tävlingen! Han hade en del att göra i dagens regn kan jag lova.
Ett nära-rekord blev det under vistelsen i Leksand i alla fall: jag fick 587 poäng i veckans kortspel (man ska ha så lite poäng som möjligt så ni kan ju gissa hur bra det gick...)

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode