Kul jobbvecka med Junior SM i match på arbetsplatsen

01.08.2015 15:24

Sedan tävlingen på Strängnäs har jag jobbat hela veckan för att banan i Salem skulle vara så fin och bra som möjligt för Sveriges bästa juniorer. Torsdag till lördag avgjordes nämligen junior SM i match där. Extra kul var att lillebror Marcus kom med! Det har varit en tung arbetsvecka då jag gått upp före fyra under tävlingsdagarna och sen tränat efteråt och tittat på Marcus på banan. I övrigt har jag hunnit med gym och träff med golftränaren Martin Wiklund, bägge väldigt givande aktiviteter.

Under första tävlingsdagen på torsdagen blev det efter Marcus första match (han vann övertygande med 7/6) en rejäl störtskur. Banan dränktes på fem minuter och det blev ett långt avbrott. 

Avbrottet ställde till det för arrangörerna och spelarna som fick avbryta spelet vid mörkrets inbrott då de inte hann klart sina matcher. Marcus befann sig då på det andra särspelshålet. 

På fredagen fick vi banarbetare jobba rejält! Vi fick jobba en hel del med att återställa bunkrarna som var halvt raserade efter torsdagens ösregn. Men vi lyckades få till banan i bra skick, om än blöt. Det jobbigaste denna dag var dock när Marcus skulle återuppta särspelshålet kl.07.00. Jag fick inte se hålet men hade som tur var liverapportering från Ellinor som kört ut Marcus den morgonen. Och tur var väl det för alternativet för Marcus var att åka ut med mig kl. 04.30 vilket han var sådär sugen på... Jag var oerhört nervös, mycket nervösare än vad Marcus var visade det sig. Men som tur var gjorde han en riktigt bra up and down från bunkern och vann!

Tyvärr åkte Marcus ut i den tredje matchen mot Sveriges bäst rankade 98:a.han spelade stabilt men det räckte inte mot det tuffa motståndet. Vi spenderade då resten av eftermiddagen med träning alla tre. 

Idag var sista jobbdagen för veckan och sista tävlingsdagen. Greenerna var magiskt fina och jag blir oerhört avundsjuk på dem som fick spela tävling på dem! Jag kommer lägga ut lite bilder på de fina greenerna i galleriet senare.

Nu sitter jag, Marcus och föräldrarna i bilen på väg till mormor och morfar i Leksand. Vi ska bo där under Siljan Open som går i Rättvik. Det ska bli riktigt roligt. Imorgon inleds det med min första Pro-Am som proffs.

Jag har försökt lägga upp lite bilder men det blir bara en och samma bild som kommer upp. Jag jobbar på det och förhoppningsvis lär jag mig hur jag ska göra snart!


Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode