Häftig Upplevelse i Spanien, Nu Väntar Tävlingssäsongen

08.05.2018 16:36

Nu är det inte långt kvar av tiden i El Rompido, Spanien, och tävlingssäsongen börjar skymta i periferin. Under vintern har jag fokuserat enormt mycket på tekniska detaljer både i närspelet och i svingen, något som jag kände efter förra säsongen var absolut nödvändigt. Höften strulade mycket och jag hade många små undermedvetna kompensationer för detta, kompensationer som inte alltid gjorde slagen i sig bättre. Jag har därför fokuserat mycket just på det tekniska, samt även det fysiska. Jag har spenderat mycket tid på gymmet för att bygga upp muskulaturen, framför allt i lägre delen av bålen och i gluteus och baksida lår. Jag kände också i höstas att jag ville prova mental träning, något som jag haft med mig under vintern hela tiden.

Nu har dock tävlingssäsongen kommit närmare och i takt med det har jag fokuserat mer och mer på att faktiskt spela golf. Ibland har jag fortfarande lite svårt att släppa vissa teknikdetaljer, men fler och fler slag blir helt fria från tänk över bollen. När de slagen kommer, det är då golf verkligen är njutbart och det är då allt faller på plats.

 

 

Just nu längtar jag mycket hem till Tullinge. Det har varit en väldigt lång sväng här och det ska bli jätteroligt att träffa familj och vänner hemma i Sverige igen. Just nu vill jag inget hellre än att åka hem och dra igång tävlandet, men jag är övertygad om att jag, när jag ser tillbaka på min tid här, kommer att se det som en rolig och fantastiskt givande tid i mitt liv. Jag har verkligen lät mig helt galet mycket och då menar jag inte bara om golf. Jag har lärt mig lite spanska, att samarbeta med olika typer av människor, att läsa av situationer och hur folk fungerar olika och att man inte får köra bil i bar överkropp i Spanien. Men framför allt har jag lärt mig fruktansvärt mycket om mig själv och hur jag fungerar i olika situationer. Jag har till och med hittat lite nya intressen, eller saker som jag tycker om att hålla på med när det kommer till arbetslivet. Allt detta är oerhört nyttigt och jag tror inte att det finns många andra arbeten som kunde ha givit mig samma möjligheter till personlig utveckling som detta.

 

 

I'm sorry I wrote in Swedish this time. I didn't realize I was doing it until I was done, and now I don't have time to change it. Next time it will be in English!

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode