Dag 3 av SPM Open

26.07.2015 17:15

Innan dagens runda hade jag bestämt mig för att spela mera aggressivt än vad jag gjort de två första dagarna. Strategin gick väldigt bra från tee vilket gav mig många fina inspelslägen. Även inspelen var bättre än igår men många gånger slog jag för långt vilket lämnade något långa puttar för birdie. Jag fortsatte dock den aggressiva spelstilen vilket jag är nöjd med, men tyvärr visades det inte på scorekortet denna gång. En stor del i detta var att puttarna inte ville falla i. Tillslut fick jag dock lite utdelning när jag avslutade med två raka birdies för att komma in på 72 (+1). Det räckte totalt till en delad 23:e plats. Jag är trots scoren idag nöjd med spelet och strategin. Det var helt klart ett steg i rätt riktning. 

Sen måste jag så klart tacka Marcus som efter att själv ha missat cutten med två slag gick caddie åt mig idag. Han var uppmuntrande och hjälpte mig att ta några beslut när jag funderade på att bli lite mesig.

Nu blir det en intensiv jobbvecka på Salems golfklubb och även fys och golfträning inför Siljan Open i Rättvik som drar igång den 3:e.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode