Dag 1 av Hårga Open i Bollnäs

12.09.2015 19:00

Till min stora lättnad hade värken i höger höft släppt en hel del när jag vaknade imorse. Den finns fortfarande där, men det påverkade inte mitt spel nämnvärt idag. Jag körde en extra lång uppvärmning för att hinna muka upp kroppen ordentligt och för att få lite koll på hur bollen rullade på greenerna. Igår gick jag ju ut senare och greenerna var inte speciellt snabba då. 

Jag fick en kanonstart med birdie på första hålet. Jag spelade även stabilt de följande hålen men fick inte riktigt till några riktigt bra birdielägen i höstvädret. På sexan kom sen en bogey efter att jag missat green på fel sida och följt upp med en mindre bra chip. Jag fortsatte gneta på men fick inte riktigt till det. Jag gjorde sedan två bogeys de sista nio efter dåliga utslag för att sedan avsluta med två birdies mina sista tre hål och komma in på par. Jag ligger tre slag från ledaren och bara ett ifrån andraplatsen så har helt klart slagläge.  

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode