Styrka i Palm Springs och taggat för Portugal

05.09.2016 09:36

Nu är tävlingsschemat ordentligt uppdaterat och där kan ni se hur resterande delen av säsongen är tänkt att läggas upp när det gäller tävlingar.

Den senaste tävlingen var mentalt bland de jobbigaste jag någonsin spelat. På Djursholm kände jag verkligen att jag var i form med mitt golfspel efter vistelsen i USA (återkommer till den lite senare), men höften spökade och ville inte låta mig slå slagen jag kände att jag ville och kunde slå. Jag gjorde inte riktigt mig själv rättvisa som fortsatte spela, men jag tänkte att bryter jag har jag ändå inget bättre för mig än att åka hem och tycka synd om mig själv, lika bra att fortsätta och hoppas att det släpper. Det släppte tyvärr aldrig riktigt, trots en liten förbättring inför andra varvet då en medspelare hjälpte mig att knäcka till lite i ryggen. 

Men tillbaka till USA och Palm Springs. Jag har skrivit lite om vistelsen där på Facebook men ingenting här. Det var en häftig upplevelse i oerhörd hetta (stadigt ca 40 grader och sol varje dag).Palm Springs är som ett samhälle utslängt bredvid en motorväg mitt i en öken emellan en massa små berg. Vi bodde ce 200 meter ifrån ett av dessa berg i en riktigt fin 3-plans lägenhet som tillhörde en av Ellinors familjs släktingar. För min egen del vart det inte alltför mycket ren träning, men desto mer spel på bana. Jag var med Ellinor och hennes pappa Tomas och spelade in två av de tre banorna där kvalet skulle spelas (bland dem LPGA major banan Dinah Shore), plus fyra andra banor i närheten. Spelet kändes bra där borta och jag njöt fullt ut av att vara där. Inte njöt jag mindre när Ellinor, efter en nervös förstadag med 82 slag, tog sig vidare till steg två efter att ha visat en oerhörd mental styrka de sista tre varven. De sista tre varven sköt hon 67-72-73 och klarade sig som sagt vidare till nästa steg som går i Venice, Florida 20-23 oktober. Jag är oerhört stolt över att ha en sådan fighter vid min sida! Och nu är tanken att hon ska följa med mig till Portugal där mitt eget Europatour kval går den 27-30 september. Det kommer att bli en bra boost då jag kände förra året att trots att jag inte åkte ensam så kände jag mig lite ensam under varven. Det är alltid bra med ett par extra ögon och en extra hjärna. Förutom Ellinor åker jag också tillsammans med Fredrik Lindgren, en av killarna jag åkte med förra året till England. Det fungerade alldeles utmärkt att bo med honom så i år har vi bestämt oss för att göra om det.

Närmast ligger idag ett fyspass nere på Tullinge Gym och sedan besök hos sjukgymnasten för att rätta till höften. Idag följer även pappa med då tanken är att han kanske kan lära sig hur det går till. Det vore ju kanon att ha någon så nära som kan fixa problemet när det kommer tillbaka (för tillbaka verkar det ju komma med jämna mellanrum tyvärr). Efter det är det tävling i Bollnäs till helgen och sen direkt därifrån ner till Malmö för en sista tävling innan avfärd till Portugal. Förhoppningsvis får jag även jobba några dagar denna vecka då det inte blivit alls många dagar de senaste månaderna.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode