Islossning i den svenska sommaren!

04.08.2016 17:50

Vilken skillnad det blivit på resultaten de senaste veckorna. Och då är det inte med teknikträning som scorerna blivit bättre, utan mentalt genom ett bättre tillstånd och fokus. Jag har fortfarande en liten bit kvar för att nå dit jag vill, men jag är på väg åt rätt håll. På Johannesberg var spelet inte det bästa det varit, men jag hade ett mål som jag jobbade mot och med fokus riktat på det spelade jag ändå helt okej. Jag gick 71-72 efter att andra varvet ha avslutat med Eagle på sista hålet vilket gav mig en sjätte plats. 

Några dagar senare spelade jag Nordea Tour Future Series på Mälarö. Det var en väldigt kul tävling för min del. Första dagen var jag -4 efter 10 men en dålig avslutning ledde tillslut till -2 första varvet. Andra varvet var ganska likt det första till en början och efter Eagle på hål 10 var jag -5. Denna gång höll spelet i sig enda in i mål. Det blev en birdie till och jag kom in på -6 och slutade tvåa, två slag efter vinnaren. Andra dagen hade jag Marcus på bagen för första gången i år, något som bevisligen funkade bra. Nu vill jag hälsa honom lycka till borta i USA och på hans första college år.
I skrivande stund sitter jag i Elgens lägenhet i Gävle efter att ha skjutit 73 första dagen på just Gävle GK. Banan är inte i något toppskick vilket är synd, greenerna är väldigt skadade. Jag spelade stabilt men fick det inte riktigt att stämma. Jag är ändå ganska nöjd med hur jag tog mig runt banan och ser fram emot att göra allt för en bra score imorgon.


Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode