Hemsidan igång igen, snart dags för tävling igen

25.07.2016 10:30

Det har varit lite strul för många att komma in på min hemsida och efter lite efterforskning fann jag att mitt domännamn gått ut. Nu är det dock förnyat och hemsidan funkar som vanligt. 

Juli har till stor del handlat om träning då det inte går mycket tävlingar denna månad. Det har dock hänt en kul sak på tävlingsfronten: Botkyrka GK tog sig äntligen upp till division 1 i det nationella seriespelet efter att ha missat knappt de senaste två åren. Vi spelade på Ingarö Skogsbanan, en smal, kort bana med små och väldigt svåra greener. I stort kan man nog säga att det var väldigt stabilt och laget behövde inte räkna med något sämre än 75 slag i totalen. För min egen del fungerade spelet inte så bra som jag hoppats i foursomen och bästbollen där jag spelade med Marcus alla varv. Dock gaskade jag upp mig rejält sista varvet när det blev dags för singel. Jag skulle våga påstå att det var mitt bästa varv iår då slagen satt bra, puttningen stämde och mentaliteten och tillståndet var väldigt bra! 66 slag tog jag mig runt på, en riktigt skön score som jag längtat efter ett tag. 

Därefter har jag tränat och spelat två 4-manna scrambles: en på Sigtuna med Ellinor och hennes bror samt min bror Henric, en på Skerike med mina två gymnasievänner Erik och Lucas samt Eriks pappa Hans. Den förstnämnda gick riktigt bra då vi rullade in på 56 slag. Den andra var det ingen som presterade speciellt bra och vi kom in på 60 slag. Inga priser blev det men riktigt kul var de bägge två. I den första gjorde vi lite spex av det hela och spelade i kjolar, något som visade sig inte bara ovanligt till känslan och utseendet, utan även praktiskt. Vart skulle man lägga peggar och handsken nu när det inte fanns några fickor!?

Jag har även varit på två stycken träffar med en personlig tränare den senaste veckan. Vi har testat min rörlighet och stabilitet och kommit fram till ett uppvärmnings-/rörlighetspass jag ska köra varje dag för att bättra på min rörlighet som var mindre bra i höfterna och i bakåtrotationen i överkroppen. Ska bli spännande att se hur denna träning kommer påverka kroppens funktionalitet i svingen men också i det vardagliga livet. 

Nu på onsdag är det äntligen dags för tävling igen, denna gång Nordea Tour Future Series på Johannesberg. Sedan ligger tävlingarna tätt så nu gäller det att sova gott ett par nätter så att kroppen är redo för en tävlingstät period framöver! 

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode