Europatour kval närmar sig - men först LPGA Tour caddie

24.08.2016 21:17

I skrivande stund sitter jag ute i 35-gradigt solsken och klockan är inte ens nio på morgonen. Jag befinner mig i Palm Springs utanför Los Angeles där jag ska gå caddie åt Ellinor under fyra dagars LPGA Tour kval. Kvalet spelas på tre olika banor på Mission Hills, knappt 20 minuter från vårt boende. Hittills har vår vistelse bestått av golf och golf (igår hann vi dock med lite bad och kortspel). Jag och Ellinors pappa Tomas har varit med Ellinor och spelat in två banor: Dinah Shore och Gary Player Course. Den senare var riktigt rolig, det hjälpte nog att jag spelade väldigt bra där också. Sedan gick jag med Ellinor på den tredje banan då det då var officiell inspelsvecka och jag inte fick spela. Idag var inspelsdag nummer fem för Ellinors del, återigen på Dinah Shore, och imorgon har vi starttid på hål 10 kl.8.05 på Dinah Shore. Vi åker i golfbil då det är så fruktansvärt varmt. 

Idag spelade dock jag och Tompa en bana som heter Escena, där vi även spelade igår. Riktigt fin bana med otroligt långa par 3 hål. Det längsta mätte 225 meter och ytterligare två var över 200 meter. Fruktansvärt bra spel första nio var det med lite tapp sista nio. Men riktigt kul är det att slagen fungerat så pass mycket bättre här nere än vad de gjort den senaste tiden. Kroppen var riktigt sliten med fruktansvärd höftont när jag flög hit. Nu är det dock mycket bättre. Om det beror på att det är så varmt eller något annat vet jag inte men tror helt klart det är en bidragande faktor.
Jag har också bestämt mig för att spela Europatour kvalet där första steget går av stapeln 27 september i Portugal för min egen del. Fram tills dess har jag tre inplanerade tävlingar hemma i Sverige. Dessa är Future Series på Djursholm 2 september, Bollnäs 10-11 och Nordea Tour på PGA national 15-17. 
Men nu är det fokus på caddiejobb de närmaste fyra dagarna. Ska bli riktigt kul, givande och motiverande! 


Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode