Åtta timmar i en bil, gånger två! Husvagnsliv

20.09.2016 17:20

De två sista tävlingarna före Europatour-kvalet är nu spelade. Jag börjar med att berätta om tävlingen i Bollnäs. Där fick jag med mig både mamma och pappa plus hockeyspelande brorsan Rickard som tagit en liten helgtripp från Köping. Vi hade riktigt trevligt och Rickard gick caddie bägge dagarna. Dock tyckte han att jag slog för dåliga slag första dagen och sa då att han kunde gå andra varvet också, men bara om jag slog bättre slag. "Som caddie måste man också kunna ställa lite krav", konstaterade han. Det verkar ha fungerat ganska bra. Efter första dagens 75 slag kom jag in andra varvet på 71, men det såg länge ut att bli bättre än så. Två riktigt tråkiga dubbelbogeys höjde scoren lite men sex birdies hann jag i alla fall med under varvet. 

Och förra veckan åkte jag ner till Malmö tillsammans med Ellinor. Jag spelade Nordic Golf League på PGA National och Ellinor LET Access på Elisefarm 30 minuter längre bort. Vi bodde tillsammans i en husvagn på PGAs huvudkontor ca en kilometer från PGA National banan. Det var mycket strul inför resan ner med vart vi kunde ställa upp husvagnen, sedan när det väl var dags för avfärd insåg vi att en adapter behövdes för att husvagnen skulle kunna rulla bakom Ellinors bil. Ett snabbt inköp på avfärdsmorgonen och sedan bar det av. Resan ner tog 8(!) timmar. Vi spenderade praktiskt taget hela dagen i bilen och med att sätta upp husvagnen. 
PGA National var en riktig kanonbana med fina träningsmöjligheter. Dessutom hade de nog de bästa greenerna jag spelat på på hela året. Banan i sig var väldigt öppen och kuperad, den spelades väldigt mycket som en linksbana. Jag var väldigt sugen på att tävla på en så bra bana som borde passa mig utmärkt. Första dagen startade kanonbra och efter fyra hål var jag -2. Allt eftersom rundan gick (den gick väldigt långsamt) började vi i bollen inse att vi inte skulle hinna runt innan mörkrets inbrott. Vi gick nämligen i sista boll och de första nio hålen tog tre timmar! När det äntligen började lätta med all väntan befann vi oss på hål 14 och vi hade då mindre än en timme på oss att hinna in. Jag blev stressad och tappade spelet de sista tre hålen då jag gick +3. De sista två hålen spelade vi i mörker. Dag två inleddes på bästa sätt med en birdie på första hålet. Spelet var stabilare denna dag och efter 15 hål hade jag fått i två birdies och en bogey, resten par. Jag var lite aggressiv mot pinnen på hål 16 och hamnade helt på fel sida vilket ledde till en trippelbogey. Efter det tappade jag stinget och gjorde två bogeys till på 17 och 18. Både jag och Ellinor missade cutten, men vi valde att stanna kvar en natt till och spela lite på deras andra bana nästa morgon innan vi for hem. Även det var en kanonfin bana med fina greener. Även fast resultaten uteblev i Malmö så tycker jag att i det stora hela var det en rolig och givande resa. 

Denna vecka har jag jobbat på en förskola i Tullinge, lite omväxlande miljö innan jag åker till Portugal nu på lördag. Planen är att träffa Martin på torsdag för lite check på rangen och sedan köra lite spelträning. På fredag blir det att packa och ordna med eventuella inköp och annat inför resan. På lördag åker sedan jag och Fredrik Lindgren från Hallstavik ner till Ribagolfe i Portugal och på söndag kväll ansluter Ellinor som ska följa med och cadda. Det ska bli den stora höjdpunkten i min golf denna sommar! 


Brorsan caddar i Bollnäs


Utsikt över klubbhuset på PGA National


Jag har även hunnit med att se brorsan spela två hockeymatcher, ett mål från hans klubba fick jag också se. Dessutom blev det två vinster.

Tillbaka

Kontakt

Patric Sundlöf

Sweden#: +46707535499
US#: +18593141625

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode